תוויות

יום שישי, 18 במרץ 2016

נבחרת 933 - מפגש 3

שלום לכולם
הפגישה היום התנהלה באוירה נינוחה ונעימה. כולנו מכירים קצת יותר אחד את השני ואת המסגרת ונעים לנו להפגש.

בהכירם איך מתחילים (ואולי כי גם הבטן דיברה) הדבר הראשון שהילדים שאלו היום היה - מי מביא היום כיבוד
ומיד הגיע אבי, אבא של רומי, עם פריסה כיפית ומגוונת. תודה רבה לרומי ולהוריה שהשקיעו.
אבי נשאר איתנו קצת, וזו הזדמנות להציע לכל הורה שמעונין להגיע.

התחממנו במשחק  'גב אל גב' – שבו הילדים יושבים בזוגות גב אל גב וצריכים לעבור לעמידה מבלי להפריד את הגבים.  אף שהילדים טענו שהם מכירים את המשחק, היה לא פשוט לבצע את המשימה, ולקח זמן להגיע לתוצאה.
המשחק דרש חשיבה יצירתית, בכמה כיוונים, וכמובן שיתוף פעולה.

אחר כך, התיחסנו היום בצורה מפורטת  לערכי הליבה של הקבוצה, הסברנו  כל ערך במילים פשוטות ובדוגמאות:
·                     אנחנו קבוצה
·                     הילדים עושים את העבודה (המדריכים עוזרים לילדים ללמוד, אבל הילדים מוצאים את התשובות בעצמם)
·                     אנו משתפים אחרים
·                     מקצועיות אדיבה (אנחנו עוזרים, נדיבים ומכבדים את האחר בזמן עבודה, משחק ושיתוף)
·                     כולם מנצחים
·                     כולם נהנים

אחר כך הילדים התחלקו לשתי קבוצות.
קבוצה אחת שכללה את תבור, ענבל ואורי, עבדה עם רוני על כרזה בה כתבו וציירו את  ערכי הליבה . הילדים חילקו ביניהם את התפקידים , התמודדנו עם מחלוקת וחשבנו איך לפתור אותה, כך שעדין נעמוד במשימה בשיתוף פעולה.
קבוצה שניה שכללה את אורי רותם ורומי, עבדה עם יונה והעמיקה את ההכרות עם נושא הגלגלות התמסורת. הכרנו גלגלי שיניים בגדלים השונים, למדנו  את המושגים: גלגל מוּנַע, גלגל מניע וגלגל סרק.
- למה משמש כל גלגל  ומה תפקידו בתהליך התמסורת
- כאשר יש מספר זוגי של גלגלים, סיבוב הגלגל המניע גורם לכך שהגלגל המניע והגלגל המוּנַע מסתובבים בכיוונים מנוגדים
- מה נדרש לעשות על מנת שהגלגלים יסתובבו באותו הכיוון
.
- מה קורה כאשר הגלגל המוּנַע והגלגל המניע הם בגדלים שוניםכאשר הגלגל המניע קטן והגלגל המונע גדול יש הורדת הילוך וכשהופכים בניהם יש העלאת הילוך. 
הכרנו גם חלקים נוספים שישי בערכה: ציריםבּוּשִׁים 

המטרה שלנו היתה להבין איזה גלגל מסתובב לאיזה כיוון ומי יותר מהר

שתי הקבוצות הסתקרנו מה נעשה בקבוצה השניה, הפעם לא הספקנו להתחלף, נעשה החלפה בפעם הבאה. 

בסיום ביקשנו מהילדים לעבוד ביחד כקבוצה לבנות מהלגו משהו שקשור לפורים. הילדים בחרו לבנות את הארמון של אחשוורוש, ואלמלא השעון היה אומר את דברו, סביר שגם ברגעים אלה ממש הם היו ממשיכים בבניה. 
איננו מקלים ראש בהצלחתם בפרויקט הבניה הזה שנתנו להם. לבנות בלגו היא בדרך כלל פעולה שעושים באופן יחידני ולא כקבוצה, ולכן זה לא פשוט  למצוא דרך שבה כולם ישתתפו ויבנו משהו ביחד. המטרה שלנו היא לנסות להגיע למצב שכולם פועלים ביחד כקבוצה  - זה דורש תיאום, עזרה הדדית, ויתור וסובלנות אחד כלפי השני.  
 ממש לפני שהסתיים הזמן, 'התקלנו' אותם - הוספנו להם אתגר - לשבץ את מספר הקבוצה שלנו 933 בארמון.
כמו בחיים האמיתיים מעולם הפרויקטיםלעיתים תוך כדי עבודה על פרויקט מגיעות דרישות חדשות ו/או בקשות חדשות, המשפיעות על מה שכבר עשינו. הילדים מצאו יחד דרך לשבץ את שלוש הספרות על רצפת הארמון. התרשמנו מהגמישות המחשבתית שהם והיכולת של כולם להתגייס למשימה החדשה.

אמנם ביקשנו להכין לוגו לנבחרת שלנו, לגו מיחזור, אבל רק שני ילדים הביאו את רעיונותיהם. לכן אחרי שהסברנו מהו לוגו ולמה הוא נחוץ לנו, אנחנו נציג בפגישה הבאה את כל היצירות, ונבחר את הלגו שייצג את הקבוצה שלנו. 

אנחנו רוצים לבקש שתרשמו לפניכם את לוח הפגישות שלנו:
תאריך
כיבוד

18.3
רומי

25.3
חופשת פורים – אין פגישה

1.4
תבור

8.4
אורי כץ

13.4
ענבל
 במהלך פסח,כפולה
15.4
רותם
 במהלך פסח, כפולה
22.4
ערב פסח – אין פגישה

29.4
ערב חג שני – אין פגישה

6.5
אורי ק

13.5
רומי

20.5
תבור

27.5 
אורי כץ

3.6 
ענבל

10.6
 סיום פעילות

במהלך יוני
פסטיבל




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה