תוויות

יום שבת, 19 בספטמבר 2015

792 - עדכוני מפגש 2 - 18.09.2015

שלום להורים ולחברי הנבחרת,
במטרה להתגבש ולבנות את הלכידות הקבוצתית, פתחנו היום את המפגש במשחק "החבל". לילדים ניתנו אתגרים שונים ומשימות שבמהלכן הם נדרשו לשמור על צורת מעגל בחבל:

משחקים בחבל
ה"אי" - קוטר גדול
לאחר מכן עברנו למשחק נוסף שנקרא ה-"אי", שבמהלכו כל הקבוצה נדרשת להתכנס לתוך "אי" בעל קוטר הולך וקטן, היו הרבה צחוקים ובשבועות הקרובים נלך ונצמצם יותר ויותר את קוטרו של ה-"אי":

ה"אי" - הקוטר קטן
לכידות הקבוצה והדינמיקה הקבוצתית שמתפתחת חשובות מאוד להמשך הדרך, כאשר ניתקל בקשיים במסגרת בניית הדגם אותו אנו נדרשים להגיש. כמו כן היא שמה דגש על אחד מהערכים החשובים ביותר של התכנית הערך הראשון אנו קבוצה!
כהמשך ישיר למשחק, ראינו סרט אותו ההורים כבר מכירים, שבאמצעותו היכרנו את 6 ערכי הליבה של תוכנית Jr.FLL :

1. אנו קבוצה.
2. אנו עושים את העבודה. המנטורים והמדריכים שלנו עוזרים לנו ללמוד אבל אנחנו מוצאים את התשובות בעצמנו.
3. אנו משתפים אחרים בחוויותינו וממצאינו.
4. אנו עוזרים, נדיבים ומכבדים את האחר בזמן עבודה, משחק ושיתוף. אנו קוראים לכך מקצועיות אדיבה.
5. כולנו מנצחים.
6. כולנו נהנים.

על כל ערך ביצענו דיון קצר, מה המשמעות של אותו הערך, מה הכוונה בו ונתנו דוגמאות הממחישות אותו.
במסגרת פעילות Jr.FLL מצופה מחברי הנבחרת להתנהג באופן נעים ומכבד את החברים, וזאת תוך פעילות קבוצתית בצוות, ולאורך מפגשים ארוכים. דרישות אלה מוצבות ברף גבוה יותר ממה שהילדים חווים ברוב המסגרות האחרות (בי"ס, חוגים, מפגשים עם חברים).
האתגר הוא באמת גדול לילדים הצעירים (ולמאמן...), יש עוד הרבה מקום לשיפור מבחינת העמידה באתגר זה, וזוהי אחת ממטרות הפעילות כולה ובמהלך העונה, אנחיל לילדים ערכים אלו באופן שוטף.


לאחר מכן ביצענו אתנחתא של חומוס בפיתה, שהביא עומר. תודה לך עומר!

אחרי טעינת המצברים למדנו את המושג תמסורת.
הילדים התחלקו לפעילות בשתי קבוצות:

  • קבוצה אחת יחד עם עוזר המאמן, יהונתן, עסקה בכתיבה על בריסטול את אחד מערכי הליבה שלJr.FLL. הילדים דנו בינם לבין עצמם למה הכוונה בערך זה, מצאו דוגמה רלוונטית וכתבו אותה וציירו ציורים מתאימים:


להלן התוצאה:

הערך ה-6 "כולנו נהנים"

לאחר מכן בעזרת ערכת ה- LEGO WeDo שלנו, בנתה הקבוצה מודל תלת ממדי של תמסורת והחלה לתכנת את המודל ולבחון את פעולתו.

  • בקבוצה השנייה, יחד איתי המשכנו להעמיק בנושא התמסורת. הכרנו וראינו מה הם גלגלי שיניים, הכרנו את גלגל 8, 16, 24 ו- 40. למדנו שלכל גלגל קוראים על פי מספר השיניים שיש לו והכרנו גם חלקים נוספים שיש בערכה: צירים, בּוּשִׁים (תותבים) וקרס:
קרס
לאחר מכן הסברנו מה זה גלגל מניע, למה הוא משמש מה תפקידו בתמסורת. לאחר מכן הסברנו מה זה גלגל מוּנָע.

בונים תמסורת מגלגלי שיניים
למדנו וראינו שכאשר יש מספר זוגי של גלגלים, סיבוב של הגלגל המניע גורם לכך שהגלגל המניע והגלגל המונע מסתובבים בכיוונים מנוגדים.
הכרנו מה זה גלגל סרק ומה תפקידו:

גלגל סרק
לקינוח סיימנו בניסוי מה קורה כאשר הגלגל המונע והמניע הם בגדלים שונים: כאשר הגלגל המניע קטן והגלגל המונע גדול יש האטת מהירות וכהופכים בניהם יש הגברה של מהירות.

מחליפים גלגלי שיניים
בסופו של המפגש הציגה הקבוצה הראשונה את הפוסטר שלה לקבוצה השנייה. היה זה תרגול ראשון בהצגת פוסטר (אחד מיני רבים שנתרגל), שכן בפסטיבל שייערך בסוף העונה תצטרך הקבוצה להציג בפני בוחנים את פוסטר ה- ShowMe! של הקבוצה.


מה מתוכנן לנו במפגש הבא שיתקיים ב- 25/09/2015:
אלון התנדב להציג לנו תוכנה שנקראת Scratch. תוכנה זו יכולה גם היא להפעיל חלקי לגו וכל הנבחרת ממתינה בהתרגשות להרצאה של אלון.
נחליף תפקידים, הקבוצה השנייה תצייר גם היא פוסטר שיעסוק באחד מערכי הליבה והקבוצה השנייה תלמד ותעמיק בנושא התמסורת.
לאחר מכן נבנה מודל שמיישם את כל מה שלמדנו.
גילי – אחראית כיבוד.

גמר חתימה טובה לחברי הנבחרת היקרים ולמשפחות,
איתן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה