תוויות

יום שבת, 26 בספטמבר 2015

793 - מפגש מס' 3 - 25.9.2015

ראשית כמה תזכורות ומנהלות:
  • בשבוע הבא אין מפגש בגלל חופשת סוכות, המפגש הבא יהיה אחרי סוכות ב 9/10.
  • משימה לילדים למפגש הבא - ביקשתי מהילדים להכין לוגו לקבוצה - ציור שיבטא את שם הקבוצה, את התכנים של החוג וכדומה. במפגש הבא כל ילד יציג לכולם את הלוגו שהכין, ואנחנו נבחר את הלוגו לקבוצה (הלוגו ישמש אותנו כדי להכין חולצות לקבוצה).
  • בחול המועד סוכות יש תחרות רובוטים של קבוצה הבוגרים. מי שמעוניין להצטרף לביקור בהמשך למייל ששלחתי בנושא מוזמן ליצור איתי קשר.


ועכשיו למפגש עצמו:
התחלנו את המפגש בכיבוד שהביא לנו יאן והיה טעים מאוד. תודה רבה !





לאחר מכן שיחקנו את המשחק 'גב אל גב' – שבו הילדים יושבים בזוגות גב אל גב וצריכים לעבור לעמידה מבלי להפריד את הגבים. זה אולי נשמע קל אבל זה לא פשוט בכלל!




למזלנו גפן הכיר את המשחק וגילה לנו את הסוד איך עושים זאת. אני לא אגלה כאן, תצטרכו לשאול את הילדים...



עברנו על ערכי הליבה של הקבוצה, וניסינו להסביר כל ערך במילים פשוטות ובדוגמאות:

  • אנחנו קבוצה
  • הילדים עושים את העבודה (המדריכים עוזרים לילדים ללמוד, אבל הילדים מוצאים את התשובות בעצמם)
  • אנו משתפים אחרים
  • מקצועיות אדיבה (אנחנו עוזרים, נדיבים ומכבדים את האחר בזמן עבודה, משחק ושיתוף)
  • כולם מנצחים
  • כולם נהנים

אחר כך הילדים התחלקו לשתי קבוצות:
קבוצה אחת עבדה על דפים שבהם כתבו את ערכי הליבה וכמה דוגמאות וציורים
קבוצה שניה עבדה על סיכום נושא הגלגלות – בהתאם לדף שחילקנו במפגש הקודם ערכנו שינויים בדגם של הציפורים, ובדקנו איך זה עובד בפועל.

לאחר מכן עברנו כולם ביחד על מה שעשו שתי הקבוצות.
אני מקווה שבשלב הזה אם תעירו את הילדים באמצע הלילה הם יהיו מסוגלים להסביר איזה גלגל מסתובב לאיזה כיוון ומי יותר מהר (ואם עוד לא בטוחים אז אפשר פשוט לנסות...)

בחלק האחרון של המפגש הילדים עבדו ביחד כקבוצה לבנות סוכה.
לבנות בלגו היא בדרך כלל פעולה שעושים באופן יחידני ולא כקבוצה, ולכן זה לא פשוט לילדים למצוא דרך שבה כולם ישתתפו ויבנו משהו ביחד.
ניסינו להגיע למצב שכולם פועלים ביחד כקבוצה (עיין ערך ערכי הליבה), והגענו לכך שחלק בנו את השלד, חלק את הסכך, וחלק קישוטים.


עובדים ביחד על בנית הסוכה
והנה התוצאה הסופית (הלוחות הם סכך צבעוני ועם ברכה לשנה החדשה):



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה