תוויות

יום שישי, 9 באוקטובר 2015

792 - עדכוני מפגש 4 - 09.10.2015

שלום להורים ולחברי נבחרת מדעני הלגו,
שמחתי לשמוע מהילדים כי רובם נסעו במהלך חופשת סוכות לאירוע ה- Offseason של קבוצת Thunderbolts (קבוצת FRC מספר 2630). הילדים מאוד התרשמו מנבחרות ה- FRC שהתחרו שם ובמיוחד מקבוצת BambleB. למי שלא היה מצורף קישור לסרטון המסכם את האירוע. 

המפגש שלנו היום התחלק ל- 2 חלקים.
את החלק הראשון הקדשנו להצגת הלוגו-ים שכל ילד צייר. בלטה ההשקעה הרבה בכל לוגו והמחשבה מאחורי כל ציור.
ראשון המציגים היה עומר, שהציג את הלוגו שלו: עכבר מחשב והתקן USB מחופשים לקוביות לגו.
אחריו הציגה נעמה את הלוגו שלה, שכלל מגן דוד שבתוכו מצויר רובוט וגם כתובים בו 6 ערכי ארגון FIRST שעל פיהם אנו עובדים.
גילי היתה הבאה בתור שהציגה לוגו שכלל רובוט אנדרואיד יפה מאוד.
ירדן לאחר מכן הציגה בפני הנבחרת את הלוגו שלה, שכלל בית מלגו בסמוך לעצים וילדים שמחים שמבליטים גם הם חלק מהערכים.
לאחר מכן הציג הראל, שהכין 3 לוגו-ים, הראשון כלל ציורי של כל ילדי הנבחרת ליד שולחן ועליו דגם של מנוף, השני כלל רובוט-דרקון הבנוי בלגו ומגלגלי שיניים והשלישי לוגו של דינוזאור.
בכל הצגה של לוגו שאר הילדים ישבו מרותקים וקשובים להסבר, אין ספק שחלה התקדמות בנושא ההקשבה האחד לשני.
לצערנו אלון לא הגיע היום והוא יציג את הלוגו שלו בשבוע הבא.










לאחר מכן עברנו לחלק הקשה והוא בחירת לוגו נבחרת מדעני הלגו. הילדים ראו שקשה מאוד לקבל החלטות בקבוצה במיוחד שכל הלוגו-ים היו יפים ומרשימים. כאן החל דין ודברים איך נבחר. המשימה הייתה מאוד קשה, כל הלוגו-ים היו יפים וקשה היה להכריע. הילדים הציעו בתבונה רבה, בבגרות ובאופן קבוצתי ליצור לוגו שיכיל אלמנטים מכל אחד מהלוגו-ים שהוצגו. זהו ביטוי נוסף לערך הראשון שלאורו אנו פועלים:"אנו קבוצה", בנבחרת שלנו מתחשבים בכל אחד ולכל אחד יש מקום בקבוצה. כל הכבוד לילדים על התהליך!

מנסים לשכנע


מנסים להגיע להחלטה

לאור ההחלטה שנלקחה, הוחלט שמהלוגו של גילי יילקח הרובוט שיחזיק יד לרובוט דרקון של הראל, הלוגו של נעמה יוצב במרכז החזה של הרובוט של גילי, הילדים מהלוגו של ירדן יוצבו בין ידי הרובוטים, הרובוט של גילי יאחוז בידו השנייה (הפנויה) את העכבר מהלוגו של עומר והרובוט-דרקון של הראל יחזיק בידו השנייה את התקן ה- USB מהלוגו של עומר, כאשר מעל כל זה תתווסף המילה "אלופים" מהלוגו של הראל.
נמתין ללוגו של אלון על מנת להשלים בשבוע הבא את לוגו הנבחרת, שיוטבע על החולצות אותן אנו מתכננים להלביש את חברי הנבחרת באירועים רשמיים.

היות והוצאנו הרבה אנרגיה, היינו חייבים לעשות אתנחתא. אכלנו את האוכל שהביאה נעמה. היה מאוד טעים וכמעט לא נשאר כלום. תודה לך נעמה.

בחלקו השני של המפגש בנינו מודל של ציפורים מסתובבות מעֵרכַּת ה- WeDo שלנו. היה יפה לראות את חלוקת העבודה בין הילדים כאשר הם התחלקו לצוותים: בנאים, מכיני חלקים, הוראות בניה כל זאת כדי לעשות עבודה יעילה.
בונים את דגם הציפורים המסתובבות
לאחר מכן חקרנו את מנגנון ההפעלה של הדגם, זיהינו את הגלגל המניע וסקרנו את התמסורת שנוצרת בדגם.
חיברנו את דגם הציפורים למחשב ובעזרת תוכנת ה- WeDo שלנו הדגמנו איך אכן כל מה שתיארנו בעל-פה, מתרחש כאשר המנוע מופעל ומתניע את הגלגל המניע. הדגמנו איך הציפורים מסתובבות לאותו הכיוון, מה עושים על מנת לגרום לציפורים להסתובב בכיוונים מנוגדים ואיך גורמים לציפורים להסתובב במהירויות שונות.

הודעות
  • חברת Astronautics נאותה להיות ספונסר הקבוצה והיא תממן לנו את חולצות הנבחרת.
  • מי מבין ההורים שמכיר גרפיקאי, שיוכל להתנדב לעזור לנו ביצירת לוגו הנבחרת בתוכנת Photoshop (או דומה לה), מהאלמנטים שנבחרו מכל לוגו - נא ליצור עמי קשר בהקדם. הלוגו יודפס כאמור בחזית חולצת הנבחרת.
  • ביום שני הקרוב ה- 12/10/2015, מתקיים יום הדרכה למדריכים בו יוצג האתגר השנתי שכידוע לכם עוסק בפסולת. מי מבין ההורים שמעוניין להצטרף אלי, שיצור איתי קשר לקבלת פרטים.
  • מוזמנים לשווק ולשתף את הבלוג ואת הפעילויות שאנו עושים על מנת ליצור אפקט תודעתי רחב ככל הניתן.
  • אנו נפגשים למפגש מספר 5, שבוע הבא ה- 16/10/2015. אחראי כיבוד - אלון.

  • עד כאן להפעם,
    איתן שורץ
    מאמן הנבחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה