תוויות

יום שישי, 30 באוקטובר 2015

792 - עדכוני מפגש 7 - 30.10.2015

שלום להורים ולחברי נבחרת מדעני הלגו,
התחלנו את המפגש היום במשחק כשכל ילד בחר שתי קוביות לגו מהקופסה, לאחר מכן חילקתי את הילדים לשתי קבוצות, כאשר לכל קבוצה היו ששה חלקי לגו. כל קבוצה היתה צריכה לבנות דגם פשוט מאותם ששה חלקים ואחרי שסיימה היתה צריכה להסביר במילים לקבוצה השנייה איך לבנות את הדגם שהיא בנתה, זאת מבלי שהקבוצות יראו את הדגם האחת של השנייה. המשימה התבררה כמשימה לא קלה, הדגמים שנבנו ע"י מתן ההסברים לא היו נאמנים למקור וניכר שהילדים הבינו והפנימו מדוע חשוב להסביר בצורה מדויקת ומפורטת את מה שרוצים כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

מסתירים את הדגם מהקבוצה השנייה
 לאחר מכן עשינו הפסקת אוכל, מהאוכל שהביאה אמא של הראל - תודה רבה, היה טעים מאוד.
טעים מאוד
עם סיומה של ארוחת הצהריים, עברנו לפרויקט של השיעור שהיה הפעם גינה עם ממטרה ממוחשבת.
הילדים כמו בשבוע שעבר בפרויקט המעלית, התחלקו שוב לאותם שתי קבוצות, אלא שהפעם התחלפו התפקידים: מי שהיה בשבוע שעבר צוות תוכנה, הפך לצוות בנאים וצוות בנאיי המעלית הפך להיות צוות התוכנה של הממטרה הממוחשבת.
בצורה זו ניתנה אפשרות לכל אחד מחברי הנבחרת לתרגל תרגילי תכנות בתוכנת ה- WeDo שלנו.
צוות הבנאים חילק את עצמו בחכמה ל- 2: עומר ונעמה בנו את הגינה המהממת ואלון שקד על יצירת מנגנון התמסורת המורכב של הממטרה. הילדים הכירו מודל תנועה חדש תוך שימוש בגלגל שיניים חדש: גלגל כתר שבעזרתו העברנו את תנועה המנוע ממישור אנכי למישור אופקי שיאפשר את תנועת הממטרה - כל הכבוד לצוות הבנאים על עבודה יפה ומעולה:
הגינה
גילי, ירדן והראל שהיו בצוות התוכנה קיבלו גם הם משימות מאתגרות. הם נדרשו לתכנת את הממטרה לשלוש משימות:
במשימה הראשונה הם נדרשו לתכנת אותה כך שתסתובב למשך 5 שניות עם כיוון השעון ולאחר מכן 5 שניות נגד כיוון השעון וחוזר חלילה 3 פעמים.
במשימה השנייה הם נדרשו לתכנת את הממטרה, כך שתשנה את מהירותה תוך כדי הסיבוב ממהירות נמוכה למהירות גבוהה וחוזר חלילה. ובמשימה השלישית והמורכבת ביותר, הם נדרשו לתכנת את ממטרת הלגו שתתנהג ממש כמו ממטרה אמיתית:  הממטרה תתחיל להסתובב נגד כיוון השעון תעצור למשך חצי שניה, תמשיך להסתובב ושוב תעצור לחצי שניה ושוב פעם תמשיך להסתובב ותעצור לחצי שניה שלישית ואחרונה שלאחריה הממטרה תסתובב עם כיוון השעון בחזרה לנקודת ההתחלה וחוזר חלילה:
הגינה והממטרה
בסוף המפגש הילדים קיבלו מטלות בקשר לפריט הפסולת אותו הם בחרו לחקור - הצמיגים.
בשבועיים הקרובים כל ילד יסכם את מה שנלמד על צמיגים ובנוסף ימשיך ויחקור בבית באמצעות האינטרנט או ממקורות אחרים (מומלץ יחד אתכם ההורים) את הנושאים הבאים:

  • הראל - ממה צמיגים עשויים? איך מייצרים צמיגים?
  • נעמה - למה חשוב למחזר צמיגים? מה יקרה אם לא נמחזר אותם?
  • אלון - סוגי צמיגים
  • גילי - דוגמאות לשימוש חוזר בצמיגים
  • ירדן - דוגמאות למוצרים שעושים מצמיגים ממוחזרים
  • עומר - מפעל למחזור צמיגים והמכונות שבו
שלב החקר הוא הליך חשוב מאוד ואנו נתעד את מה שהילדים חקרו גם על פוסטר ה- Showme אותו ניקח לפסטיבל.
סיימנו כרגיל את המפגש בסבב ממה נהנתי במפגש וכמובן בקריאת העידוד של הנבחרת.

לא הספקנו לראות במפגש סרט יפה מאוד על מחזור צמיגים שאלון מצא באינטרנט, מוזמנים לראות אותו בלינק.

הודעות:
  • עדיין לא כל ההורים מילאו את שאלון החולצות. אנא השיבו לשאלון עד ליום ראשון הקרוב, דרך הלינק הבא:
    לינק לשאלון החולצות
  • אנו מתחילים לתכנן סיורים למפגשים עם מומחים בנושא הצמיגים, לאחר שאשב עם מנהלת בית הספר ונקבע תאריכים לסיורים אעדכן אתכם, אשמח לסיוע שלכם ההורים בליווי (ייתכן אולי גם ברכב) לסיורים. שוב בנושא זה אעדכן שיקבעו הסיורים.
ניפגש למפגש מספר 8 בשבוע הבא ה- 06/11/2015. אחראי כיבוד - עומר.

עד כאן להפעם,
איתן שורץ
מאמן נבחרת 792
מדעני הלגו

תגובה 1:

  1. שלום,
    אני מדריך של קבוצת jrfll920 מנחלת יצחק תל אביב ויש לי שאלה בבקשה: את דגם הממטרה לקחתם מאיזשהו מקום? כמו שיש את התנין וכו או שהילדים היו צריכים לתכנן בעצמם?
    אם יש תוכנית אשמח אם תוכל לכתוב לי למייל מאיפה לקחת אותה ronenesh1979@gmail.com תודה רבה

    השבמחק