תוויות

יום שישי, 16 באוקטובר 2015

792 - עדכוני מפגש 5 - 16.10.2015

שלום להורים ולחברי נבחרת מדעני הלגו,
התחלנו את המפגש עם השלמת חוב קטן מהמפגש הקודם. אלון שחסר לנו במפגש הקודם הציג את הלוגו שלו:
אלון מציג את הלוגו שלו
הקבוצה החליטה לקחת את העיגולים הצבעוניים מהלוגו של אלון ולשלב אותו על החזה של הרובוט דרקון. עכשיו נוכל לייצר סוף סוף את לוגו הנבחרת שלנו.

לאחר מכן התחלקנו ל- 2 קבוצות, כל קבוצה קיבלה שקית ובה היו 11 חלקי לגו זהים. כל קבוצה קיבלה 5 דקות לבנות בעזרת חלקי הלגו שקיבלה דגם כרצונה. 
 

לאחר מכן כל קבוצה העבירה את הדגם שבנתה לקבוצה השנייה. כעת על כל קבוצה היה להעתיק במדויק את הדגם של הקבוצה השנייה. התחרות הייתה צמודה מאוד ובסיומה הוכרז על תיקו!

לאחר ביצוע התחרות ביצענו עוד החלטה קבוצתית חשובה והיא גיבוש קריאת העידוד שלנו, אנו נבצע את קריאת העידוד בתחילת ובסיום כל מפגש וכן לפני כל פעילות עתידית שנבצע.

יצאנו להתרעננות עם הפסקת אוכל ואכלנו מהאוכל שהביא אלון - תודה לך אלון, היה טעים מאוד.
לאחר האתנחתא הקלה, עברנו לחלק העיקרי של המפגש שעסק באתגר השנתי - "חכמים עם פסולת".
התחלנו דיון על נושא האתגר. תחילה נשאלו הילדים מה כל אחד זרק לאשפה היום?
מה זרקתי לפח?
הילדים קיבלו דף, שעליו כל אחד מחברי הנבחר נדרש לכתוב הוא יודע על פסולת? ומה הוא היה מעוניין לחקור בנושא זה?
מה זה פסולת ומה ארצה לחקור?
כל אחד מהילדים הציג בפני חברי הנבחרת את מה שהוא רשם/צייר. הראל חשב על מזבלה ואוטו זבל, עומר חשב על משרפה של זבל, ירדן ציירה ערימות של נייר למחזור, אלון כתב שניתן ליצור דברים חדשים מפסולת, גילי כתבה שניתן למחזר חלק מהפסולת ונעמה גם היא היתה מאוד רוצה לחקור איך ממחזרים פסולת.

הראל - מזבלה ואוטו זבל
אלון - ליצור דברים חדשים מפסולת
גילי - ניתן למחזר פסולת
נעמה - איך ממחזרים פסולת?
ירדן - נייר למחזור
עומר -משרפה של זבל


במסגרת הצגת האתגר הילדים הכירו באמצעות סרטון את להקת "לוס רסיקלאדוס" - תזמורת ילדים שכל הכלים שלה הם מפסולת וממחוזרים.
לאחר מכן ראינו פרק מהסדרה ארתור שעוסק במחזור, פרק שהראל מצא.
וקינחנו בקליפ שעוסק בתהליך הפרדה של פסולת.

המשכנו בדיון והכרנו שלוש קטגוריות שמחלקות את נושא האתגר וגם דוגמאות לכל קטגוריה:

הסברתי לילדים כי שבוע הבא אנו נבחר פריט פסולת שמתאים לאחת מהקטגוריות ושאותו נחקור לעומק בהמשך העונה.
נחקור:
  • ממה פריט האשפה שנבחר עשוי? האם יש לכך משמעות במקום ובדרך בה אנו משליכים אותו לפח?
  • לאן בדרך כלל מגיע פריט האשפה שנבחר אחרי שאנו זורקים אותו לפח?
  • האם הפריט שנבחר מטופל באמצעות רכבים מיוחדים או מכונות? כיצד הם פועלים?
  • האם אפשר ליצור משהו חדש מפריט האשפה שנבחר? מה זה ואיך יוצרים אותו?
פעילות הורים וילדים - עברו עם הילדים שוב על הקטגוריות הנ"ל, מצאו דוגמאות נוספות לכל קטגוריה, בשבוע הבא נבחר את פריט האשפה שלנו.

למפגש היום הצטרפו עמיר, אבא של גילי שסייע לי, ויקי אמא של ירדן וגם רותי אמא של אלון לשעה האחרונה של המפגש - תודה לכולכם.

הודעות
  • אני עדיין מחפש גרפיקאי, שיוכל להתנדב לעזור לנו ביצירת לוגו הנבחרת בתוכנת Photoshop (או דומה לה), מהאלמנטים שנבחרו מכל לוגו, אז מי מבין ההורים שמכיר - נא ליצור עמי קשר בהקדם.
  • אנו נפגשים למפגש מספר 6, שבוע הבא ה- 23/10/2015. אחראית כיבוד - ירדן.

  • עד כאן להפעם,
    איתן שורץ
    מאמן הנבחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה