תוויות

יום שבת, 24 באוקטובר 2015

792 - עדכוני מפגש 6 - 23.10.2015

שלום להורים ולחברי נבחרת מדעני הלגו,
במפגש היום זכינו לביקור של נויה ואלירון, תלמידי כיתה יא' בבית ספר יצחק איש שלום בכפר יונה. נויה ואליאור הם חברים בנבחרת FRC, מספר 3339, הלא היא BumleB, אלופת ישראל באתגר ה- Recycle Rush לשנת 2014-2015 ונציגי ישראל באליפות העולם האחרונה, שהתקיימה בסט. לואיס ארה"ב.
הילדים מאוד הופתעו והתרגשו מהגעתם של נציגי BumleB, קבוצה שהיתה החביבה עליהם בתחרות ה- Offseason, שהתקיימה בחול המועד סוכות.
למי שפחות מכיר מה זה FRC, להלן הסבר קצר:
FIRST Robotics Competition או בקיצור FRC, היא תחרות בינלאומית, המורכבת מנבחרות בגילאיי תיכון.
נבחרות אלו מקבלות אתגר שנתי מורכב ועליהם לבנות ולתכנן רובוט בכ- 6 שבועות. על הרובוט להתחרות נגד רובוטים אחרים. בקבוצה יש כ- 40 תיכוניסטים שמתמסרים לאתגר המורכב והמאתגר.
נויה ואלירון הציגו את עצמם, הסבירו על מקור השם BumbleB, הקרינו לילדים סרט על תהליך הבניה והתכנון של הרובוט המנצח שלהם Clark.
הילדים היו מאוד סקרנים ושאלו את נויה ואלירון שאלות רבות. הילדים נכחו לגלות שגם נבחרות ה- FRC הגדולות פועלות ברוח ערכי הליבה של FIRST, ממש כמוהם.
נציגי BumbleB מציגים עצמם לנבחרת
ועונים על שאלות
תמונה למזכרת
לאחר מכן, יצאנו לחצר בית הספר. לסיור היו 2 מטרות: האחת להכיר לנויה ואלירון את בית הספר והשנייה לגלות איזו פסולת קיימת בבית הספר שלנו.
ורושמים איזו פסולת יש
מסיירים בבית הספר


מצאנו מלא פסולת הקיימת בבית הספר, עלים, סיגריות, זכוכיות, נייר עיתון, קרטונים, גזם, אוכל, שקיות ניילון, בקבוקים ועוד ועוד, רשמנו את כל מה שראינו על הלוח:

רשימת הפסולת שמצאנו בבית הספר
לאחר מכן החלטנו לבחור את פריט הפסולת עליו נרצה להתמקד ואותו נחקור העונה. הילדים כבר מתורגלים בהליכי קבלת החלטות קבוצתיות ולאחר דיון קצר הגענו לקונצנזוס שפריט הפסולת אותו נחקור הוא: צמיגים. 
צמיגים - פריט הפסולת שלנו
לאחר שבחרנו את פריט הפסולת, עשינו הפסקת אוכל. אכלנו את הפסטה הנהדרת שהביאה ירדן - תודה רבה ירדן היה מאוד טעים.
לאחר מכן עברנו לחלק השני של המפגש, הילדים קיבלו אתגר לתכנן ולבנות מעלית שנשלטת ע"י תוכנת ה- WeDo  שלנו כך שתוכל לעלות ולרדת 3 קומות.
הילדים אוהבים אתגרים והתחלקו ל- 2 קבוצות:
צוות התוכנה: אלון, נעמה ועומר
ןצוות בנאים: ירדן, הראל וגילי.
נויה, אלירון ויוהנתן היו עוזרי המאמן וסייעו לקבוצות:
צוות תוכנה

צוות בנאים
בסופו של המפגש היתה לנו מעלית שעמדה בדרישות המאמן, כל הכבוד לילדים על העבודה המשותפת, על העמידה במשימה ועל המפגש המהנה.
סיימנו את המפגש כרגיל בקריאת העידוד של הנבחרת:

ברצוננו להודות שוב לנויה, אלירון ואופק (שביקר בקבוצת האחות שלנו 793) מ- BumbleB שבאו לבקר אותנו, אנו נמשיך להיות בקשר איתם גם בהמשך העונה.

מפגש מספר 7 - שבוע הבא ה- 30/10/2015 - אחראי כיבוד - הראל.

עד כאן להפעם
איתן שורץ
מאמן הנבחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה