תוויות

יום שלישי, 8 בדצמבר 2015

נבחרת 792 - סיכום סיור לימודי - 08/12/2015

שלום להורים, חברי נבחרת מדעני הלגו וקוראים נכבדים.
היום ה- 08/12/2015, יצאנו לסיור הלימודי השני שלנו. היה זה הסיור הלימודי הגדול שלנו במסגרת מחזור הפעילות הנוכחי. אנו כידוע חוקרים על צמיגים. ולכן התארחנו ב- 2 מקומות: המקום הראשון היה מפעל למחזור צמיגים הגדול בארץ, טיירק, שם נפגשנו עם אולגה ובני.
פתחנו את הביקור בחדר הישיבות של המפעל:

עשינו סבב היכרות, כל אחד הציג את עצמו ותיאר בקצרה מה הוא חקר בתהליך החקר.
אולגה הציגה בפנינו כמה עובדות חדשות, כמו למשל שבכל שנה ממחזרים כ- 2 מיליון צמיגים ושלוקח לצמיג להתפרק אלפי שנים. כמו כן הציגה בפנינו שקיות בהן היו 3 מרכיבי הצמיגים: גומי, מתכת וטקסטיל. לאחר מכן עשינו סיור במפעל יחד עם בני. ראינו שבמפעל ערימות גדולות מאוד של צמיגים:

עברנו בין המכונות, התרשמנו מהתהליך בו הצמיגים ממוחזרים, החל משלב קליטתם במפעל ממשאיות איסוף שמביאות את הצמיגים מפנצ'ריות מכל רחבי הארץ, שלב הרמתם והכנסתם למכונה:

המכונה גורסת את הצמיגים תחילה לחלקים גסים:

חלקים אלו מוכנסים לאחר מכן למפעל לגריסה נוספת והפעם לפתיתים קטנים:

על מנת ולהפריד את המתכת מהגומי משתמשים במכונה בה יש מגנט עוצמתי שממגנט אליו את כל הברזל

בסופו של תהליך מכונה נוספת שואבת מהפתיתים הגרוסים את כל הטקסטיל:

כך מתבצע תהליך המחזור.
יש גם ערימות גדולות של חומר ממוחזר שנשלח למפעל נשר שהוא מפעל גדול של מלט, בעזרת החומר הממוחזר שורפים אותו אולם הוא אינו מזהם את הסביבה:

לאחר מכן הסתבבנו בחלק נוסף של המפעל וראינו מה עושים עם הפתיתים של הגומי שנוצרו מהצמיגים.
ראינו משטחים נגד החלקה, משטחי נגישות לעיוורים, פסלים מצמיגים, אריחים מגומי, מעמד לתמרורים, תוחם ארגז חול עשוי מגומי של צמיגים, כפי שניתן להתרשם מהתמונות:

לאחר מכן הראנו לאולגה ולבני את פארק הלגו שהתחלנו לבנות:

ונפרדנו מטיירק לשלום, לא לפני שהצטלמנו עוד כמה תמונות:

רכבנו על סוס מצמיגים אותה עשתה אומנית בשם לי-רון פז:

ומסרנו לאולגה ולבני תעודת הוקרה:

עד כאן חלקו הראשון של הסיור.
בחלקו השני של הסיור נסענו למושב בית חנניה, שם עשינו הפסקת אוכל והשתעשענו בתחרות תפזורת בזוגות:

לאחר מכן נסענו לבקר את לי-רון פז. לי-רון היא אומנית אקולוגית, שיוצרת פריטים שימושיים מחומרים לא שגרתיים, ממוחזרים ובמיוחד מצמיגים.
ראינו בסטודיו של לי-רון המון עבודות שהיא עשתה ויצירות אומנות מגניבות: תיקים, עטיפות ליומן, סלים, קישוטים לכידון של אופניים, שטיחים ועוד ועוד:

לי-רון הסבירה שגם היא כמונו עושה את יצירותיה בדיוק באותם שלבים אותם למדנו: "שאל", "דמיין", "תכנן", "בנה"
ו-"שפר".
לאחר מכן עשו הילדים סדנה, שבמהלכה כל אחד מהילדים עשה סלסלה מגומי:

גם ללי-רון הראינו את פארק מדעני הלגו אותו אנו בונים:

היה לנו מאוד כיף והזמן טס לו, נפרדנו מלי-רון לשלום:

וגם קפצנו קצת בטרמפולינה שלה:

היה כאמור כיף מאוד גדול, חזרנו הביתה שמחים ומאושרים:

לבלן לינק לסרטון שנוצר אוטומטית מכל התמונות שצילמנו היום...

שוב ברצוננו להודות תודה ענקית למפעל טיירק על האירוח, על הסיור המלמד ועל שיתוף הפעולה.
תודה גדולה וענקית ללי-רון, על הסדנה הנפלאה ועל ההסברים ואהבה לה זכינו.
תודה לשניכם,
מודים, מוקרים ומעריכים, נבחרת מדעני הלגו.

עד כאן להפעם,
אנו מתראים ביום שישי ה- 18/12/2015, למפגש הבא שלנו.