תוויות

יום שישי, 25 בדצמבר 2015

793 - מפגש 14 - 25.12.2015

בחלק הראשון של המפגש הסברתי לילדים על המרכיבים השונים של הדגם של הנדנדה שאותו עשינו בפעם הקודמת, אך לא הספקנו לחקור.
ראינו סרטון על קטר רכבת, ואיך הוא הופך תנועה קווית לתנועה סיבובית


ואז ראינו איך אותו העיקרון פועל גם במודל שלנו כדי לגרום לנדנוד הנדנדה. הגלגל מסתובב על ידי המנוע, והקורה מחוברת לקצה הגלגל ויוצר תנועה קווית שמנדנדת את הנדנדה.




עקרונות נוספים שיש במודל הם:
  • פיצול של תנועת המנוע כדי להזיז שני דברים בו זמנית - ציר אחד שעליו מורכבים כמה אלמנטים
  • תנועה באמצעות רצועה במקום גלגלי שיניים - הדבר המיוחד הוא שאם החלק הנע פוגע במשהו ונתקע, הוא לא גורם למנוע לעצור, אלא פשוט הרצועה מחליקה, בעוד שגלגלי שיניים נתקעים יכולים לגרום למנוע לעצור (או לחילופין לשבור את הגלגל או להוציא חלקים מהמקום - אף אחת מהתוצאות הללו בדרך כלל אינה נחמדה).
העקרונות הללו כבר יותר מתקדמים, אבל לאחר שראינו את הדברים הבסיסיים, הילדים כבר יכולים להתחיל להחשף קצת גם לדברים המתקדמים יותר.
כמו כן דיברנו על כך שנוכל להשתמש בעקרונות הללו בדגם שאנחנו בונים.

בחלק השני והעיקרי של המפגש, המשכנו את בנית הדגם שלנו.

הילדים התחלקו שוב לצוותי העבודה, וכל צוות טיפל בחלק שלו
פלג ויאן המשיכו את המיכל לאיסוף בגדים. בפעם הקודמת דיברנו על כך שהדגם צריך להיות אסתטי. פלג ויאן לקחו את ההצעה ברצינות, ובנו את המיכל מחדש. הפעם, במקום חלקים בצבעים אקראיים, הם דאגו לבנות אותו בצבעים תואמים. גם בפתח הכנסת הבגדים בוצעו שיפורים - הפתח הצר שבקושי היה אפשר להכניס אליו בגד הורחב, וכעת יכנסו בו גם סוודרים. כמו כן הם התקינו למיכל חלק עליון מחוזק, וגם וו לנשיאה



בין לבין, יאן המציא לו סרטן קטן וחמוד לשחק בו


הראל ונטלי התרכזו בלהעביר את החנות למשטח העבודה החדש. מה שהסתבר כמשימה לא פשוטה. ברגע של חוסר תשומת לב הקירות קצת התפרקו, והן נאלצו לטרוח לא מעט כדי להביא את החנות בחזרה למצב ריבועי, ובלי חורים בקירות. בהמשך, במאמץ משותף, שיחזרנו את הדלת (החלקים שלה פורקו במפגשים הקודמים בשביל דגמים אחרים).



וניצן התחיל לבנות את הקולב בהדרכתו של גפן. לצערנו, לירי גם הפעם לא הצטרפה למפגש, ואנחנו נקווה שתגיע במפגש הבא. לירי אנחנו והקולב מחכים לך :-)
את הקולב בנינו בהתבסס על מודל הבית, שהיה בו ציר אנכי שמופעל על ידי גלגל שיניים. ניצן פירק את רוב הבנין, והשאיר רק את הציר, ואז הרכיב לו ידית. הרעיון הוא להתבסס על דוגמא קיימת ולעשות בה שינויים.

ניצן עובד על הקולב:

אב טיפוס של הקולב המסתובב, מופעל על ידי ידית
בין לבין אכלנו את האוכל הטעים שהביא לנו פלג.


עוד עבודה רבה לפנינו, ונמשיך אותה במפגשים הבאים...
כמו כן בקרוב נתחיל בהכנת הפוסטר
להתראות במפגש הבא




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה