תוויות

יום שבת, 5 בדצמבר 2015

792 - עדכוני מפגש 12 - 04/12/2015

שלום להורים לחברי הנבחרת ולכל הקוראים,

אתחיל בראשית דברי בתודה לחברי הנבחרת שלנו וגם לחברי נבחרת 793 - מדע ולגו שהגיעו לאייש את דוכן הרובוטיקה שנערכו בימי ההורים בבית הספר בשבוע שעבר, היה דוכן מאוד מוצלח וגם אספנו שמות של הורים שבתקוה יסכימו להיות מאמני נבחרות בעתיד:




ונעבור לעדכון מהמפגש.
במפגשים הקודמים למדנו על תהליך התכן שכולל את השלבים הבאים:
  1. שאל: מה אנו בונים? מהם החוקים?
  2. דמיין: העלאת רעיונות למודל בשיטת סיעור מוחות ובחירת הרעיון הטוב ביותר.
  3. תכנן: שרטוט תוכנית הדגם.
  4. בנה: לפי התוכנית.
  5. שפר: ביצוע ניסויים והרצות, סבבי שיפורים לפי השלבים הקודמים
את שלב ה- "שאל" וה- "דמיין" סיימנו ולכן התחלנו את המפגש היום בשלב ה-"תכנן". הילדים הציגו את התוכניות ששרטטו בבית לטובת הדגם. אלון הציג לחברי הנבחרת את התכנון שלו לפארק הצמיגים שלנו:
אלון מסביר את התכנון שלו
התוכנית של אלון
נעמה הציגה את הרעיון שלה וגם אב-טיפוס לקרוסלה:
תוכנית הקרוסלה
גילי הציגה אב-טיפוס של מתקן הבלאק ממבה:
אב טיפוס של מתקן הבלאק ממבה
הדיון על שלב התכנון, התפתח באופן יפה מאוד ואף התמקדנו בשאלה מעניינת, האם כדאי להתחיל את שלב ה-"בנה" במודל הקשה קודם או דווקא במודלים הקלים יותר. ציירנו גאנט פעילות. תכנון ברמות כאלו אינן עניין של מה בכך לילדים כל כך צעירים. הילדים נחשפו לדילמות מעולם ניהול הפרויקטים ודרכים להתמודד איתן, כפי שניתן להתרשם:
דיון תכנן + גאנט
 תוך כדי הדיון למדנו מה משמעות הפתגם "עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ" - עדיף הישג קטן מוחשי שכבר השגת מרווח גדול שהשגתו איננה וודאית.
תוך כדי הדיון חשבנו גם אילו מודלים יכללו מכונות פשוטות, אילו מנוע והאם נשתמש גם בחיישנים. כמו כן חשוב מאוד שמתקנים שנבנה יכללו כמובן צמיגים.

כיוון שכל התכנונים היו מוצלחים, והילדים היו כבר להוטים לעבור שלב עברנו לשלב ה-"בנה".
הילדים התחלקו לקבוצות, הראל התמקד בבניית הרכבל, גילי ועומר התמקדו באבובים, אלון התמקד בבלאק-ממבה ונעמה וירדן לקחו את האב-טיפוס של הקרוסלה ושיפרו אותו:
מנסים את הקרוסלה
גילי ועומר - אבובים
בלאק ממבה
קרוסלה
אבובים
עבודת צוות
ניסוי וטעייה

בשונה מבנייה חופשית בלגו במהלך משחק, ובשונה מבנייה בלגו מתוך ערכות בנייה בעזרת הוראות בנייה - בשלב זה של הפעילות הקבוצה נדרשת להגדרת יעד, תכנון המודל ואז בנייתו ללא כל הוראות (אפילו לא לתתי-מכלולים), זהו אתגר לא פשוט ואני בטוח ביכולת התלמידים להצליח במשימה.
במפגש הבא נמשיך לעבוד על הדגם שלנו לבחון ולבדוק אותו.

הודעות
  • ביום שלישי ה- 08/12/2015, יתקיים הסיור הלימודי המרכזי של מחזור הפעילות. הילדים מאוד מחכים, מצפים ומתרגשים לקראת הסיור. נצא ל- 2 מקומות: מפעל טיירק, שהוא מפעל מחזור הצמיגים הגדול ביותר בארץ לאחר מכן ניסע לאומנית לי-רון פז, שעבודתיה הם מצמיגים. יש להגיע לסיור עם חולצות הנבחרת כמו כן יישלח מייל לכל ההורים עם פרטים נוספים.
  • בשבוע הבא לא יתקיים מפגש עקב חופשת החנוכה.
  • מפגש מספר 13 יתקיים בתאריך 18/12/2015 - אחראי כיבוד - הראל.
עד כאן להפעם,
איתן שורץ
מאמן הנבחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה