תוויות

יום שבת, 30 בינואר 2016

793 - מפגש 19 - 29.1.16

היום היו לנו שתי פעילויות:

הבוקר בשעה 0900 נפגשנו בנ.צ. שנקבע מראש (במסדרון של כיתות ב בבית הספר), עלינו על מדי יצוג (חולצות הנבחרת), הוצאנו את הציוד מהארגזים (את הדגם מהארגז והלפטופ מהתיק), פרסנו את הטלקים (הצבנו את הפוסטר), ולאחר תדרוך מהיר לילדים נכנסנו לכיתות ב' כדי להסביר על הפעילות שלנו, ולהציג את מה שעשינו במהלך העונה.
ביקרנו בשתי כיתות - ב1 ו-ב4 (הקבוצה השניה 792 ביקרה בשתי כיתות ב' האחרות).

אני פתחתי בהסבר קצר על JrFLL, ועל מה שעשינו, ואחר כך ילדי הנבחרת הציגו באופן עצמאי את הפוסטר ואת הדגם, וסיפרו על דברים שונים שעשינו במפגשים השונים. כמו כן סיפרנו על הנושא השנתי 'חכמים על פסולת', והסברנו על כך שאנחנו בחרנו לעסוק במיחזור בגדים, ואת הפעילויות השונות שעשינו בנושא זה.

הילדים עמדו בפני 30 ומשהו ילדי הכיתה, ובפני המורה, ודיברו לענין. חלקם דיברו בבטחון של נואמים מנוסים, וחלקם קצת התביישו (אבל זה בסדר גמור, כי זו היתה הפעם הראשונה בשבילם שהם מציגים כך, וחלקם אף מול ילדים שלא הכירו). בכל מקרה מגיע להם כל הכבוד על המעמד. ואני גם מקווה שהם היו גאים להציג את פעילות הנבחרת שלנו ואת כל מה שלמדנו ועשינו.

ילדי הכיתה הקשיבו בעניין, ושאלו שאלות שונות, שהילדים ואני ענינו עליהן. כמו כן, כמו כל הילדים הם היו סקרנים מאוד לראות מקרוב ולנסות את הדגם. וכך בכל אחת מהכיתות הקצבנו זמן שבו ילדי הכיתה יכלו לגשת בצורה מסודרת ולראות מקרוב את הדגם וגם לנסות אותו.

מציגים בכיתה ב4

מציגים בכיתה ב1

תודה רבה למורות ולתלמידי הכיתה, שארחו אותנו, והקשיבו בעניין רב למה שהיה לנו לספר

מדגימים את פעולת החנות באמצעות המחשב
ילדי הכיתה ניגשו להתנסות בדגם מקרוב

דרך אגב, תוך כדי הניסויים גם הבחנו, שהמנגנון של הדלתות לא מספיק מדויק, ואחת הדלתות בחנות הפסיקה להסתובב, כך שטוב שגילינו את התקלה הזו ונוכל לתקן אותה (לא לדאוג, אף איש לגו לא נשאר נעול בחדר ההלבשה).


ובסוף היום קיימנו כרגיל את המפגש.
הפעם היה לנו מפגש מיוחד שהוקדש כולו להכנה לפרזנטציה בפסטיבל.

בפסטיבל הילדים יעמדו בפני 'בוחנים' ויצטרכו לענות על שאלות, ולכן הקדשתי את המפגש כדי לשבת עם כל ילד וילד באופן פרטני כ 10-15ד ולשוחח איתו על הנושאים השונים: מה עשינו העונה, מהו הנושא השנתי, מהו הנושא שאנחנו בחרנו, איך פועל הדגם, מה יש בפוסטר וכדומה. תוך כדי השיחה השתדלתי לחזק אצל כל ילד את הנקודות שהבחנתי שהוא פחות בקיא בהן, או הוא פחות זוכר אותן, וכך גם על הדרך למדנו עוד כמה דברים שלא ידענו קודם.

בזמן שישבתי עם כל ילד, שאר הילדים היו בפעילות חופשית.
אמנם הכנתי להם רשימת משימות לשיפור בדגם ובפוסטר, אבל הם העדיפו הפעם לעבוד באופן חופשי :-)

חלקם התמוגגו לצייר על הלוח ומילאו אותו במשבצות קטנטנות (האמת שכבר הרבה מפגשים שהם מבקשים ממני את זה, והפעם החלטתי להענות לבקשה, והבאתי מאוסף הטושים המחיקים מהמאגר שיש לנו בבית).

וחלקם בנו באופן חופשי בלגו, יאן למשל בנה דרקון סיני מרהיב עם ארבע עיניים
יאן והדרקון
בשלב מסויים ערכנו הפסקת אוכל - תודה לנטלי שפינקה אותנו, ותודה גם לרינת, אמא של נטלי, שנשארה לסייע עם האוכל ועם הילדים בזמן שישבתי עם כל ילד וילד.

כמו כן, בשלב מסויים של המפגש, איתן ואני התחלפנו ביננו, וכל אחד שימש כבוחן עבור הקבוצה השניה.
שמעתי מאיתן שילדי הקבוצה שלנו שלטו היטב בחומר, וידעו לענות נכון על כל השאלות שהציג בפניהם - יפה מאוד!!
אני רוצה לציין לטובה גם את ילדי הנבחרת האחות שלנו 792, שאותם אני בחנתי, וגם הם הפגינו בקיאות מצויינת, וידעו לענות על כל שאלה ולהסביר ברהיטות על מה שעשו.

בשבוע הבא אנחנו נפגשים למפגש מיוחד עם ההורים והילדים ביחד. זה יהיה מפגש סיכום, וגם המשך ההכנה לפסטיבל.


להלן לוח הזמנים לסיום העונה:

 - יום שישי 5.2 בשעה 12 נפגשים למפגש מיוחד שהפעם גם ההורים מוזמנים אליו. זה המפגש האחרון לפני הפסטיבל
 - יום חמישי 11.2 בשעה 3 - נפגשים בתל-אביב במכללה האקדמית תל אביב יפו שם מתקיים הפסטיבל. אני אפרסם את סידורי ההגעה והנסיעה בהמשך.
 - יום שישי 12.2 לא יתקיים מפגש
 - יום שישי 19.2 (תאריך משוער) - נפגש לאחר הפסטיבל למפגש קצר של סיכום ופרידה.

כמו כן שימו לב לתאריכים הבאים:
 - 8-10 למרץ - מתקיים פסטיבל FIRST הארצי בהיכל יד אליהו. זה פסטיבל של כל רמות הגיל, ויהיו תחרויות והפנינג, ואני ממליץ מאוד לבקר בו. במידה ותהיה הענות אני אארגן ביקור משותף של הנבחרת שלנו באחד מימי הפסטיבל.


להתראות בשבוע הבא...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה